maanantai 14. marraskuuta 2016

Syksy taittui talven alle

Vaikka kuinka rakastan syksyä, joka vuosi muistan nauttia siitä liian vähän.
Tämä syksy päätettiin raivaamalla lähes satavuotiaan mummuni siirtolapuutarhamökki.

Ensikeväänä on aikeissa sitten kunnostaa mökkiä pikkuhiljaa. Miksi?
Sen olen kuullut ihmeen monta kertaa. Miksi haluatte kunnostaa raihnaisen mökin, kun vanhemmillasi on merenrannalla talo kaikkine yleellisyyksine?

Miksi ei? Siirtolapuutarhat kadotetaan kaupungeista jollei niille koeta olevan tarvetta, se on selvää.
Nimenomaan, VANHEMMILLANI on talo meren rannalla. Se HE ovat luoneet oman näköisekseen eläkepäiviä odotellessa. He käytännössä asuvat siellä kokoaikaisesti.
Ja entäpä jos minä haluan Rauhaan ison kaupungin hulinasta,  pois pyykkivuorten ja muiden "yleellisyyksien" luota? Omin kätösin kunnostettuun pieneen mökkiin. Vain kaksin, minä ja mieheni.

Tuolla mökillä olin mummun kanssa päivän jos toisenkin, ja vaikka siellä ei juuri ole yövytty, niin minä sentään olen. Moneenkin kertaan.

Voi olla että mökki on valmis 10vuoden kuluttua, mutta sillä ei ole merkitystä. Nautin kun saan väkertää, kunnostaa ja maalata.


Tämä projekti on vasta alkumetreillä....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti